maandag 17 januari 2011

Nog steeds thuis

by Carola

Gisterenmiddag kreeg ik een sms-je van m'n baas: we kunnen in ieder geval maandag en dinsdag nog niet naar kantoor, maar alle systemen werken wel weer, dus we kunnen vanaf vandaag thuis werken.

Sas kan ook nog steeds niet naar zijn werk, en het vervelende is dat hij ook niet thuis kan werken. Hopelijk kunnen ze daar weer snel aan de slag, om de verloren tijd in te halen.

In de loop van de ochtend krijg ik een telefoontje van m'n baas. Aangezien ik degene ben die het dichtst bij de stad woont, vraagt ze of ik kan proberen om de post bij het postkantoor op te halen. Hiervoor moet ik eerst de sleutel van de postbus ophalen bij een collega, die ongeveer 35 km van mij woont. Ik pak dus een taxi en rijd eerst naar m'n collega, daarna rijden we naar de stad. Ik pak heel snel de post, wat een hele tas vol is en daarna brengt de taxichauffeur me weer naar huis. Een rit van bijna 1,5 uur wat $95 kost. Gelukkig had ik nog een taxivoucher van m'n werk, zodat ik het niet hoefde voor te schieten.

's Middags bel ik even naar Aussie, we hebben nl nog steeds geen papieren voor de hypotheek ontvangen van de bank, en dat terwijl ze op 7 januari al unconditional approval hebben gegeven. De bank scheen ze al opgestuurd te hebben, maar ik denk dat ze door alle gebeurtenissen hier bij de post kwijt zijn geraakt. De bank stuurt een nieuwe set op, die we morgen zouden moeten ontvangen.