zondag 22 mei 2011

Eindelijk weer duiken!

by Carola

Vandaag is het eindelijk zover: na bijna 6 maanden ga ik eindelijk weer eens duiken. De weersverwachting is goed, op een beetje regen na in de ochtend zou het verder redelijk droog moeten zijn, en belangrijker: er staat niet zoveel wind.

Wanneer we van huis weggaan is het nog donker en het regent heel hard. Maar die regen trekt gelukkig snel weg, en wanneer we eenmaal in de haven zijn schijnt de zon en lijkt het een mooie dag te worden. Wij zijn heel vroeg en als allereerst aan boord, dus alle ruimte om onze spullen in orde te brengen.

Ondanks dat het een redelijk kalme dag is, ben ik blij dat ik m'n zeeziekte pilletjes heb ingenomen: het is 6 maanden geleden dat ik op een boot ben geweest, en de beetje zeebenen die ik had, zijn compleet verdwenen. Maar eenmaal op de duiksite is dat het allemaal waard wanneer we zelfs vanaf de boot de bodem kunnen zien. Ik kan niet wachten!

De duiken zijn geweldig: we hebben 25 meter zicht, de schildpadden zijn er en Flinders Reef is zoals altijd fantastisch! Zoveel kleur, zoveel te zien. Heerlijk! Ik rommel weer wat af met de camera, hopelijk zit er wat redelijks tussen. Maar ik geniet vooral, wat is het heerlijk om weer in het water te zijn!

Op de terugweg naar Scarborough Marina is het heel stil aan boord: iedereen, ik ook, ligt te slapen. Dat hoort na een dag duiken ;)

Nadat we bij de duikshop onze spullen hebben gespoeld, halen we heerlijk fish 'n chips om de dag af te sluiten. Heerlijk, kan niet wachten voor de volgende trip!