woensdag 18 mei 2011

Maroons in de Mall

by Carola

Tijdens m'n lunchpauze loop ik via de Queen Street Mall naar de bibliotheek, waar een afdeling van de gemeente zit. We moeten nl. een vergunning aanvragen voor de driveway, omdat die over gemeentegrond gaat. Wanneer ik over de Mall loop, valt het me op hoe druk het is. En dan zie ik waarom: een aantal spelers van de Maroons (Queensland rugby league team) deelt handtekeningen uit!

Heel erg leuk om ze in het echt te zien. Ze zijn er niet allemaal, maar het aantal fans wat staat te wachten is enorm! Ik ben blij dat ik m'n telefoon heb meegenomen, zodat ik een paar foto's kan nemen.

Maar ik moet ook nog echt even die vergunning regelen. Dat gaat gelukkig sneller dan ik had gedacht. We moesten thuis een formulier en een checklist invullen, en binnen 10 minuten heb ik de vergunning in handen (natuurlijk wel na het betalen van $63).

Gelukkig zijn de Maroons er nog, dus nu neem ik iets langer de tijd om foto's te nemen. Volgende week is de eerste State of Origin, dan spelen ze hier in Brisbane tegen New South Wales. Bring it on!

Aan het eind van de middag is het tijd voor m'n jaarbeoordeling. Gelukkig zitten m'n baas en ik op een lijn, en is ze erg tevreden. Toch altijd wel fijn om te horen. Hopelijk betekent dat ook een salarisverhoging per 1 juli ;)