donderdag 9 juni 2011

Brrr ...het is echt winter!

by Carola

Wanneer ik vanochtend de deur uitloop, voelt het veel kouder aan dan gisteren.

En dan blijft de hele dag zo, sterker nog tijdens m'n lunchpauze voelt het nog kouder aan dan vanochtend. Op internet lees ik dat het de een na koudste dag ooit is in Brisbane. De koudste dag ooit was in 1916 (11.3 graden). De maximumtemperatuur vandaag is slechts 12.5 graden, terwijl het normaal overdag zo'n 20-22 graden is. Brrr, iedereen loopt te rillen.

In de loop van de ochtend krijg ik een email van de gemeente over de driveway. We moeten binnen 10 werkdagen er voor zorgen dat de manhole bereikbaar is. Gelukkig kunnen we gewoon een gat in de driveway maken, en de afsluiten met zo'n putdeksel. Ik had echt gedacht dat de hele driveway er uit moest, dus het valt mee.

Ik stuur de eisen van de gemeente gelijk door naar degene die onze driveway heeft gedaan, met de vraag of hij dit zou kunnen doen binnen 10 werkdagen. Hopelijk vallen de kosten een beetje mee.

Even later wordt ik gebeld door Origin. Een installateur staat in onze straat en zoekt naar ons huisnummer. Die hebben we nog niet, dus ik geef aan welk kavelnummer het moet zijn. Hij komt onze gasflessen installeren, zodat we in ieder geval vanaf zaterdag kunnen koken.

Wanneer ik 's avonds naar huis ga, is het nog steeds heel koud. De wind is zelfs sterker geworden, waardoor het nog kouder aanvoelt. De bus laat ook nog eens 15 minuten op zich wachten, en ik kan niet wachten tot ik in de warme bus zit. Eenmaal thuis kleed ik me snel om en trek lekker wat warms aan. We hebben nl geen verwarming en het openhaard hout is op, dus de dekens worden goed gebruikt terwijl we tv kijken.