zondag 31 juli 2011

Regional Flavours markt

by Carola

Sas is vandaag aan het werk voor de duikshop, lekker duiken in Byron Bay. Ben best een beetje jaloers ;)

Maar ma en ik hebben vandaag andere plannen: we gaan naar de Regional Flavours market op South Bank. We pakken de bus en genieten van de toeristische route die de altijd neemt. Het is echt zo'n andere beleving wanneer je geen haast hebt of niet naar je werk hoeft.

Eenmaal op South Bank, is het een en al genieten. Het is weer heerlijk weer, en alles wat je kan proeven is heerlijk! Er hangt ook een heerlijk sfeertje, en je wil eigenlijk alles wel kopen. Er wordt een kookdemonstratie gegeven door twee zusjes die aan Junior Masterchef hebben meegedaan en er zijn zoveel kraampjes! Het is een markt waar alleen maar leveranciers uit Queensland staan, en ze zijn per regio gegroepeerd. Er zijn ook veel wijnen te proeven, wist niet dat er zoveel wijn geproduceerd wordt hier in Queensland. Met weemoed denk ik dat pa die echt geweldig had gevonden.

Na een lekkere lunch (sweet potato soup), lopen we verder over de markt. Ik ben nu wel blij dat we niet met de auto zijn, kan nu lekker de wijn proeven. Ondanks dat het allemaal maar hele kleine beetjes zijn merk ik het toch wel :)

Aan het eind van de middag pakken we de bus weer terug. Het was echt heel erg leuk, zoveel beter dan ik had verwacht. Ik zou dit zeker volgend jaar ook willen doen.