dinsdag 30 augustus 2011

De lente is gearriveerd

by Carola

Het is vandaag al weer de een na laatste dag van de winter, maar het voelt toch echt al compleet anders: het is een stuk warmer en een heel stuk vochtiger, kortom de lente zit er aan te komen.

Volgens de weersverwachting kunnen we vanmiddag ook de eerste onweersbui van de lente krijgen, een beetje vroeg. En ze krijgen gelijk: in de loop van de middag wordt het ontzettend donker, en begint het te regenen en onweren. Wanneer ik op de radar kijk, zie ik dat het slechte weer uit het westen komt, dus bij ons thuis zal het er ook wel lekker aan toe gaan.

De rit naar huis duurt door het slechte weer bijna een half uur langer dan normaal. En het echt pikzwart buiten, terwijl het nu juist langer licht begint te worden. De weg is een grote parkeerplaats, dus ik laat Sas maar weten dat ik wat later thuis ben.

Eenmaal bij de bushalte regent en onweert het lekker. Het waait ook nog behoorlijk, dus ik heb grote moeite om m'n paraplu vast te houden. Het is officieel: de winter is voorbij en de lente is begonnen. Kijken hoe lang het duurt voordat onze watertank vol is :)