zondag 28 augustus 2011

Street BBQ

by Carola

Wanneer we wakker worden kunnen we onze ogen niet geloven: blauwe lucht en zon! Wat een verschil met gisteren, en het kan niet op een beter moment komen. Vanmiddag hebben we namelijk de tweede buurt BBQ!

Voor die tijd, werk ik eindelijk eens het blog bij. De tijd gaat zo enorm snel, dat je het niet eens in de gaten hebt dat het alweer meer dan een maand geleden is dat ik er voor het laatst wat op heb gezet. Maar wanneer ik er weer eenmaal mee bezig ben, krijg ik weer inspiratie en voor ik het weet ben ik weer bij :)

Rond een uur of 3 beginnen we met de voorbereidingen voor de BBQ. De straat wordt weer afgezet, iedereen haalt overal stoelen en tafels vandaan en Rod (de overbuurman) en Sas halen de BBQ's van stal.

Langzaam aan arriveert iedereen die kon komen, en er zijn alweer flink wat nieuwe gezichten bij gekomen. Dat is nou zo leuk aan de BBQ, je leert zo iedereen een beetje kennen. Heel belangrijk voor de buurt vinden we. Ondanks dat niet iedereen kon komen, is het weer ontzettend gezellig. De kinderen vermaken zich prima op straat en kunnen zonder bang te zijn voor auto's heerlijk spelen. De volwassenen genieten van de wijn en het eten en kletsen lekker bij. Kortom, een perfecte manier om je zondagmiddag door te brengen!