zaterdag 31 december 2011

De laatste dag van 2011

by Carola

Sas staat vanochtend al vroeg op en gaat de boodschappen halen. Ik ga lekker naar het zwembad met de Kellie en Darlene en hun kinderen. Het is niet zo'n hele mooie ochtend, het miezert zelfs licht, maar dat is prima voor het zwembad.

Het is erg gezellig in het zwembad, heel anders dan wanneer ik alleen ga. Ondanks dat krijg ik het voor elkaar om toch wat baantjes te zwemmen. Na een uur besluiten we weer naar huis te gaan als de kinderen het te koud krijgen.

's Middags draait Sas weer een heerlijke aardappelsalade in elkaar, terwijl ik ga proberen de sausage rolls van Jamie Oliver's 30 Minute Meals te maken. Ik ben echt geen keukenprinses en ik denk ook niet dat ik dat ooit zal worden. Zelfs dit hele simpele recept is een hele uitdaging voor me :) En dat allemaal voor de oudjaarsavond straat bbq met de buurt.

Nadat de voorbereidingen klaar zijn, ga ik maar even de tuinstoelen en tafel schoonmaken. Nadat we allebei gedoucht zijn, is het tijd om alles op straat klaar te zetten. Ik heb ook nog plastic champagne- en wijnglazen gekocht, en wat sterretjes (aangezien je hier geen vuurwerk af mag steken). Iedereen heeft heerlijke dingen klaargemaakt en de nodige alcoholische versnaperingen meegenomen. Dat is het voordeel van een straat bbq: niemand hoeft te rijden.

We genieten de hele avond van heerlijk eten, drinken en het is echt supergezellig. De kids spelen lekker op straat terwijl wij lekker over van alles en nog wat kletsen. Nadat ik ondertussen ook nog even met ma skype, gaan de sausage rolls in de oven. Wanneer ik even wil kijken of ze al goed zijn, raak ik met m'n arm de bovenkant van de oven aan, erg pijnlijk. Nog meer bewijs dat ik toch echt niet in de keuken hoor :)

Maar goed, eenmaal op tafel verdwijnen de sausage rolls zo snel dat ik er nog net eentje kan pakken. En ze smaken best goed, al zeg ik het zelf. Ze zien er alleen niet uit. Maar dat kan blijkbaar niemand wat schelen.

Iets voor 12 uur is het tijd om de champagne klaar te zetten. Ik schenk het in de glazen en deel ze uit. Om 12 uur wensen we elkaar allemaal een gelukkig nieuw jaar. Dit is echt een van de leukste oud en nieuws die we ooit gevierd hebben. Zo gezellig met de hele buurt! Iets na 1 uur is het toch echt bedtijd voor iedereen, en ruimen we alles met elkaar op. Wat een heerlijke avond.