zondag 18 december 2011

Duiken Flinders Reef

by Carola

We gaan weer duiken! Ik heb er echt ontzettend veel zin, ondanks dat het een vroege start is: om 4.30 uur staan we op. Maar voor een goed doel, we moeten nl. eerst nog de flessen vullen. Daarna rijden we zelf naar de Newport Marina in Scarborough. We zijn er als eerste, waardoor we lekker rustig onze spullen aan boord kunnen brengen zonder dat we anderen in de weg lopen.


Onderweg naar de duikstek, merken we wel dat het best fris is. De wind is pittig en heel koel. Ik ben blij dat ik m'n fleecetrui heb meegenomen! Wanneer we redelijk dicht bij de duikstek zijn, heb ik het zo koud dat ik me maar alvast in m'n wetsuit hijs. Dat isoleert lekker.

Dan is het tijd om te gaan duiken. Eenmaal in het water is het genieten. We hebben geweldig zicht, de schildpadden zijn er en we vinden genoeg nudibranchs in allerlei kleuren. We doen twee duiken van iets meer dan een uur. Wat is het toch mooi om hier te duiken, en dat zo dicht bij Brisbane.

Op de terugweg is het lekker stil aan boord, de meeste mensen liggen te slapen (ik ook). Veel te snel zijn we weer terug in Scarborough. Wat een lekkere dag, het voelt echt als vakantie zo'n dag op het water!