zaterdag 24 december 2011

Kerst

by Carola

En voor je het in de gaten hebt, is het alweer Kerst. Wat is dit jaar hard gegaan! Vanavond gaan we traditiegetrouw fonduen. Maar voordat we dat kunnen doen moeten er toch echt wat boodschappen gedaan worden.

Ik ben de gelukkige die naar het winkelcentrum mag. En het is druk, heel druk. Ik heb echt nog nooit zoveel auto's op de parkeerplaats zien staan, en het duurt dan ook even voordat ik een plekje zie.

De drukte valt op zich wel mee in de supermarkt en in de andere winkels. Iedereen is wel een beetje gestresst, alsof het einde van de wereld nadert. Mensen laden zo verschrikkelijk veel in de winkelwagentjes, maar dat hoort er bij. Ik ben blij wanneer ik alles heb, en ik weer lekker naar huis kan.

's Middags bereiden we de fondue voor. We maken mini slavinkjes (wat ma zo heerlijk kan) en allerlei andere dingen. Natuurlijk worden de traditionele sausjes gemaakt, met de heerlijke Calve mayonaise die we van ma hebben gekregen. En dat alles met kerstmuziek op de achtergrond en Sas die heerlijk mee staat te zingen :) Zo kom ik eindelijk een beetje in de kerststemming. Heerlijk! Verder maakt Sas z'n heerlijke aardappelsalade. Met wat brood en wijn erbij wordt dat genieten.

Wanneer we de tafel aan het dekken zijn wordt er aangeklopt. Het zijn de overburen die ons nog even prettige kerstdagen willen wensen. We krijgen een doos heerlijke chocolade en worden uitgenodigd om morgen bij ze te komen brunchen.

's Avonds genieten we van de fondue. Dat brengt echt leuke herinneringen naar boven. Ik mis het wel om met de hele familie kerst te vieren. Wanneer we veel te veel hebben gegeten, is het tijd voor de cadeautjes! We zijn weer ontzettend verwend met cadeautjes van ma: 2 sets dekbeddenovertrekken, een BBQ kookboek, een set saladelepels met salade kookboek, LED lampjes en dat terwijl we ook al een heerlijk stuk kaas hadden gekregen en mayonaise, hagelslag etc! Van Sas krijg ik een tosti-ijzer, die ik wilde hebben. Sas krijgt een set boeken over het wildlife in Moreton Bay, die hij heel graag wilde hebben.

Daarna kijken we lekker wat films, o.a. de smurfenfilm. Die is echt een stuk leuker dan we hadden gedacht. Rond een uur of 12 gaan we maar naar bed, zo laat ben ik tijden niet naar bed gegaan.