woensdag 14 december 2011

Laatste avond Weight Loss Challenge

by Carola

Vanavond is het de allerlaatste avond van de Community Weight Loss Challenge. De afgelopen 9 weken ben ik op dieet geweest, samen met ongeveer 25 andere mensen. Elke woensdagavond komen we bij elkaar in de lokale kerk, en worden we gewogen en krijgen we tips om kleine veranderingen te maken zodat we gezonder eten en gezonder leven.


Ik vond het heel prettig, vooral omdat het niet gaat om zo snel mogelijk zoveel mogelijk af te vallen. Door kleine veranderingen door te voeren, gaat het misschien niet zo snel, maar is het wel veel beter vol te houden. Uiteindelijk zijn het dingen die je de rest van je leven kan doen, waardoor je hopelijk niet meer terugvalt in je oude patroon. En dat is precies wat ik nodig heb.

Wanneer ik gewogen wordt, ben ik een beetje teleurgesteld. Ik ben maar 100 gram afgevallen. Maar dat betekent dat ik in 9 weken 7,7 kilo ben afgevallen. En daar ben ik best trots op. Het is heerlijk om te merken dat m'n kleren te groot worden en dat ik andere kleren weer aan kan. We krijgen ook de foto's te zien die op de allereerste avond en vorige week zijn genomen. Ik kan zelf wel goed het verschil zien. Heel erg leuk.

Ik neem me voor ook naar de volgende Weight Loss Challenge te gaan. Die begint op 8 februari, dus ik moet bijna 2 maanden zelf gedisciplineerd zien te blijven. Ik neem me wel voor om dat tijdens de kerst even te vergeten, kijk al uit naar de fondue :)