donderdag 26 januari 2012

Australia Day

by Carola

's Ochtends bellen we even met de duikshop. Wat we te horen krijgen is wat we al verwacht hadden: de duiken gaan niet door en een hoop wegen die kant op zijn al afgesloten door de enorme hoeveelheid regen die daar is gevallen en nog steeds valt.

Hier is het mooi weer. Het is droog en zelfs de zon probeert een beetje door te komen. Wel is het ontzettend vochtig, dus lekker benauwd.

We krijgen gelukkig onze aanbetaling van de duikshop en het hotel terug, erg netjes van ze. Hopelijk kunnen we later dit jaar nog een keer gaan.

Dit betekent wel dat onze plannen zijn veranderd. We hadden verwacht 4 dagen niet thuis te zijn, dus ook geen boodschappen gedaan. Ondanks dat het vandaag de nationale feestdag is, is de supermarkt gelukkig open. Ik ga dus maar even het een en ander halen. Aangezien er nog heel veel regen wordt verwacht in de komende dagen, haal ik maar genoeg in huis, zodat we een aardige voorraad hebben. Je weet het nl. maar nooit.

Sas is ondertussen bezig met het grasmaaien. Dit weer zorgt ervoor dat je eigenlijk om de paar dagen wel moet maaien, je ziet het gras bijna groeien. Hij moet wel een paar keer de batterij van de grasmaaier opladen, zoveel werk is het.

Wanneer ik thuiskom, laat Sas een nieuwe bewoner van onze achtertuin zien. In onze wasrek zit een piepkleine green frog, zo schattig! Gelukkig hebben we nog slangen aangetroffen in onze tuin, hoewel een aantal buren ze al wel in hun tuin hadden, echt heel eng! Zou echt niet weten wat ik dan zou moeten doen. Zo'n klein kikkertje kan ik nog wel hebben :)

Het is veel te warm en benauwd om veel te doen, dus we kijken wat cricket terwijl ik ondertussen op m'n telefoon de halve finales van de dames op de Australian Open in de gaten houd.