woensdag 25 januari 2012

by Carola

Het heeft vannacht echt keihard geregend, en wanneer ik opsta regent het nog steeds. Dat belooft weinig goeds.

Ondanks dat ga ik maar gewoon naar de bushalte. Tot mijn verbazing komt er een bus, wat dus betekent dat de wegen nog open zijn. Onderweg zie ik dat de creek zeker 2 meter gestegen is vergeleken met gisteravond, en ik vraag me af of ik niet gewoon terug naar huis moet gaan. Als het nog verder stijgt, komt nl. de weg onder water te staan en kan ik niet meer terug naar huis.. Ik besluit nog maar even te blijven zitten.

Wanneer we langs een manege rijden, zie ik dat het water echt keihard over de weilanden stroomt. Ze zijn druk bezig om alle paarden te evacueren. Het wordt allemaal wel steeds echter...

Ik besluit wel gewoon naar m'n werk te gaan en de weersberichten goed in de gaten te houden. Misschien dat ik wel eerder wegga. Sas gaat ook gewoon naar z'n werk, dus als we niet terug naar huis kunnen zijn we in ieder samen.

In de loop van de ochtend houdt het gelukkig op met regenen. En het regent de rest van de dag ook niet meer. Iedereen is erg opgelucht, de rivieren en creeks beginnen te zakken en het overstromingsgevaar is voorlopig geweken.

Met een gerust hart ga ik rond 16.30 uur naar huis. We mochten allemaal eerder naar huis, aangezien het morgen een feestdag is en het verkeer vast een beetje chaotisch zal zijn.

Het is alleen nog even de vraag of onze trip naar South West Rocks doorgaat. Tussen Brisbane en South West Rocks is het nl. niet best. Er valt enorm veel regen ten zuiden van Brisbane wat een enorm overstromingsgevaar oplevert. De duikshop belt ons morgenochtend met de laatste weersverwachting, maar ze verwachten dat de duiken niet doorgaan en dat we waarschijnlijk niet eens daar kunnen komen. Even afwachten dus.