donderdag 15 maart 2012

Ongenode gast in huis

by Carola

Sas heeft vanavond een meeting bij de diveshop.

Wanneer ik de was aan het opruimen ben en de slaapkamer uitkom, schrik ik me helemaal rot. Er zit opeens een enorme spin op de muur tegenover de slaapkamer! En ik ben als de dood voor spinnen! Ik weet het, niet handig als je in Australie woont :)

Een ding is zeker: de spin moet weg, anders kan ik echt niet slapen. Was Sas er maar! Ik weiger om naar de buren te gaan, dus er zit niets anders op: ik moet het zelf doen.

Ik wil hem/haar eigenlijk niet doodmaken, dus met een enorme bak en een groot stuk karton loop ik op de spin af. Maar ik durf met geen mogelijkheid dichterbij te komen. Ik loop weer terug naar de keuken om de Mortein te pakken. Zo'n 10 minuten loop ik heen en weer, mezelf moed in te praten.


Uiteindelijk ben ik het zat, en probeer zo dicht mogelijk bij de spin te komen. Ik durf hem echt niet te pakken, dus toch maar de Mortein gebruiken. Wanneer ik begin te spuiten, schiet de spin weg. Ik ben blij dat ik me daarop heb voorbereid door m'n schoenen aan te trekken. Moet er niet aan denken dat 'ie over m'n voeten heen loop! Rillingen lopen over m'n lijf als ik daar aan denk.

Maar goed, na een flinke overdosis van de Mortein is de spin dood. Helemaal opgekruld ligt die bij de deur. Opeens is de spin niet zo eng meer! Ik ben erg trots op mezelf dat ik de spin weg heb gekregen, maar voel me wel schuldig dat die dood is.

Misschien kan ik ooit nog de moed verzamelen om een spin levend uit ons huis te krijgen.