dinsdag 17 april 2012

Open haard - Dag 1

by Carola

Gisteravond werd ik gebeld door degene die onze open haard moet gaan installeren. Hij kan vandaag al beginnen. Geweldig, alleen betekent dat wel dat ik laat op m'n werk ben. Moet hem nl. wel even binnen laten en wil nog even het een en ander weten.

Hij moet uit de Gold Coast komen, wat een enorme uitdaging is tijdens spitsuur. Hij had gezegd dat hij hier rond 7 uur zou zijn, maar is hier uiteindelijk na 7.30 uur. Nadat ik hem even heb uitgelegd waar alles is en hij heeft uitgelegd wat hij gaat doen, pak ik uiteindelijk de bus van 8 uur naar m'n werk (bijna 2 uur later dan normaal).

Het verkeer is echt verschrikkelijk om deze tijd, en ik kom dan ook pas rond 9.30 uur aan op m'n werk. Maar het is voor een goed doel, deze week is de open haard klaar! Dat is dan al een ding van onze lijst voor dit jaar dat klaar is.

Het volgende ding zijn de zonnepanelen, en hopelijk is dat eind mei gedaan.

Sas is 's middags eerder thuis dan ik en stuurt me de foto door van de open haard. Hij zit er al in, maar de schoorsteen etc moet nog gedaan worden, dat zal morgen wel gebeuren. Heel spannend allemaal.