zondag 20 mei 2012

Duiken - Flinders Reef

by Carola

Het belooft vandaag weer een mooie dag te worden, en dat komt goed uit, want we gaan lekker duiken! De condities zijn goed, dus we kunnen naar Flinders Reef, m'n favoriete site. Ondanks de kalme condities neem ik vantevoren wel m'n zeeziekte pillen in, je weet maar nooit!
Afgelopen weekend heb ik een beetje geassisteerd met Sas z'n open water cursus, en op een student na zijn ze allemaal geslaagd. Ze gaan vandaag ook weer mee, en de cursist die nog niet klaar was gaat vandaag haar cursus afmaken. Het is leuk om ze weer te zien, zeker nu ze gecertificeerde duikers zijn.
Eenmaal op de site, houdt een andere instructeur een briefing. Net wanneer hij het over het aanstaande walvisseizoen heeft, zwemt er een walvis vlak langs onze boot. Echt zo stoer, en de (voormalige) cursisten vinden het echt geweldig. En wat nog beter is: het zicht is vandaag echt supergoed. Ze hebben dus een perfecte dag uitgekozen voor hun eerste duiken na de cursus.
Ik heb de camera mee voor de duiken, terwijl Sas nog met Camila (de cursist die nog een aantal dingen moet doen) aan de slag gaat. We gaan wel als een groep duiken. Na een wankele start voor Camila, gaat ze als een speer. Iedereen heeft een geweldige duik en Camila is helemaal happy wanneer ze weer aan boord komt na de duik. De tweede duik is zelfs nog beter, we genieten van het onderwater leven en het heerlijke zicht.
Ik duik vandaag voor het eerst in een 5mm pak. Omdat ik geen idee heb hoeveel lood ik nodig heb, heb ik tijdens de eerste duik echt veel te veel bij me. Dat is een beetje onhandig, maar voor de tweede duik neem ik minder mee en dat blijkt de perfecte hoeveelheid die ik nodig heb. Een stuk comfortabeler, ik heb gelijk geen issues meer met m'n buoyancy heerlijk!
Het was een heerlijke dag, en op de terugweg liggen de meeste mensen (ik ook)lekker te slapen. Een dag als deze voelt altijd als een vakantie, heerlijk!
De boot

Flinders Reef



Scorpionfish die ligt te rusten