zondag 15 juli 2012

Dagje in en op het water

by Carola

Gelukkig ben ik weer redelijk opgeknapt van de griep, want vandaag staat een duiktrip op het programma waar we al zo lang naar hebben uitgekeken: een trip op OceanCat, de beste boot in Brisbane! De trip is nl. al 2 keer afgezegd vanwege de slechte weersomstandigheden, maar vandaag gaat het dan toch echt gebeuren. Uiteraard zijn Sas en ik veel te vroeg in Scarborough, vanwaar de boot vertrekt. Maar uiteindelijk is iedereen gearriveerd en kunnen we vertrekken. HEt is zo'n 1,5 uur naar de divesite, en gelukkig zijn de condities best ok. Natuurlijk heb ik wel m'n zeeziekte pilletjes ingenomen, je weet maar nooit. Terwijl ik buiten blijf (binnen word ik nl. echt ziek), ligt Sas binnen lekker te slapen. Hij wordt echt zelden zeeziek en hij kan echt overal slapen. Ben ik best een beetje jaloers op. De duiken zijn geweldig, het zicht is echt enorm goed, ondanks de hoeveelheid regen en wind die we afgelopen tijden hebben gehad. HEt water begint al wel behoorlijk af te koelen, zelfs in m'n nieuwe 5 mm pak is het aan het einde van de duiken best frisjes. We zijn ook echt niets meer gewend, in Nederland vonden we deze temperatuur (20 graden) heerlijk! Nu kunnen we niet wachten om tijdens de surface interval onder de hete douche te staan. Gelukkig worden we (zoals gewoonlijk op deze boot) verwend met hete chocolade melk, saucijzenbroodjes, cupcakes en ander lekkers. Een dag op deze boot is echt verwennerij, en je moet ook niet op de calorien letten (alhoewel je al genoeg verbrand met het duiken). Na een heerlijke lunch na afloop van de tweede duik wordt het dan toch echt tijd om naar huis te gaan. Van ons hoeft het niet, maar we moeten toch echt allemaal morgen weer werken. Terug in de haven beloven we dit snel weer te doen, het was echt een heerlijke dag met allemaal bekenden op de superluxe boot. Wat wil je nog meer!