maandag 9 juli 2012

by Carola

Ik ben me gisteren alleen nog maar beroerder gaan voelen, en op dringend advies van Sas bel ik toch maar de dokter rond een uur of 8. Gelukkig kan ik al om 9.30 uur terecht. Dat is veel sneller dan we hadden verwacht.

Sas neemt een dag Carer's Leave, zodat hij me naar de dokter kan rijden. Dan hoef ik niet met de bus, wat me anders zeker 1.5 uur gaat kosten, en ik voel me echt niet sterk genoeg om zelfs naar de bushalte te lopen.

Na een snelle douche gaan we dus maar naar de huisarts. Gelukkig valt de spits reuze mee, dus we zijn er mooi op tijd. De dokter is er redelijk van overtuigd dat ik toch echt de griep heb te pakken, maar wil voor de zekerheid nog wat extra onderzoeken doen, voornamelijk omdat ik 1.5 maand geleden ook al ziek ben geweest. Dus er wordt een wattenstaafje in m'n keel gestopt, en in m'n neus (trouwens niet echt heel prettig). Daarna is het naar de apotheek, antibiotica halen voor m'n luchtwegontsteking en naar bed. Verder moet ik zeker tot en met woensdag thuis blijven, en met zo weinig mogelijk mensen in aanraking komen.

Ondanks dat deze hele rit maar een uurtje of zo heeft geduurd, ben ik helemaal gesloopt wanneer ik thuis kom. Sas dirigeert me naar bed, en ik luister zowaar naar hem :)

De rest van de dag is Sas zo lief: hij maakt m'n eten, schenkt drinken voor me in. Toch best wel fijn, alhoewel ik mezelf het liefst afzonder wanneer ik me niet goed voel. Hopelijk word ik snel weer beter, vooral omdat het morgen onze trouwdag is...