woensdag 4 juli 2012

State of Origin III

by Carola

Na een lange dag werken, kleed ik me rond een uur of 5 om. Vanavond gaan Sas en ik naar de wedstrijd van het jaar: State of Origin III. Het is de beslissende wedstrijd tussen Queensland (Maroons) en New South Wales (Blues) en het belooft een hele spannende wedstrijd te worden.

Ik pak de bus naar Milton, waar ik naar Sas z'n werk ga. Gekleed in onze Maroons shirts en een paar lagen kleding (het is een koude nacht) gaan we eerst heerlijk calamari en chips eten. Daarna lopen we naar Suncorp Stadium waar de wedstrijd wordt gehouden. De hele dag kon je de spanning al in de stad voelen, heel veel mensen liepen al in de Maroons shirts en de sfeer was al heerlijk.

Wij hebben echt geweldige zitplaatsen. Vlakbij het veld, op rij 2. We kunnen de spelers zowat aanraken :)De wedstrijd is echt geweldig en Sas en ik schreeuwen de longen uit ons lijf (samen met 52000 andere supporters) om 'onze jongens' aan te moedigen. 7 minuten voor tijd staat het 20-20, en dan scoren de Maroons een 'field goal' waardoor het 21-20 wordt. De spanning is te snijden, omdat de Blues nog zoveel kansen hebben. Maar na 80 minuten is het over: de Maroons hebben voor het 7e achtereenvolgende jaar de State of Origin series gewonnen! Iedereen gaat volledig uit z'n dak, het is echt geweldig om hier in het stadium te zijn. Zowel Sas als ik kunnen amper praten omdat we ze zo aangemoedigd hebben. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat op kantoor ;)

Het was een geweldige avond, en we zijn zo blij dat we kaartjes hebben kunnen krijgen. Het wordt alleen wel een late avond: we zijn pas rond 23.30 uur thuis. Morgen wordt het wel lastig om op te staan, zeker omdat ik om 7 uur op m'n werk moet zijn. Maar het is het wel waard, wat een avond!