zaterdag 7 juli 2012

We maken onze eigen electriciteit!

by Carola

Gisterenavond kregen we het bericht waar we al 2 weken op zaten te wachten: Energex heeft de meter geupgraded en dat betekent dat we de zonnepanelen aan kunnen zetten! 's Ochtends om 7 uur kan ik niet langer wachten, zeker wanneer ik zie dat de zon schijnt. Ik sta op en loop naar de garage om het aan te zetten. Het is heel simpel, 2 knoppen moeten gedraaid worden: een van de zonnepanelen naar de inverter en een van de inverter naar de meterkast.

Het display op de inverter laat gelijk zien dat we onze eigen electriciteit genereren. Het is zo stoer, kan er wel de hele dag naar kijken! Maar we moeten nog meer doen: de wekelijkse boodschappen, de was en Sas moet nog naar Snorkel Safari om de sleutels op te halen voor morgen. Morgen leidt hij nl een trip naar Cook Island Marine Park.

In de loop van de dag merk ik dat m'n keel steeds meer pijn begint te doen, ik snap er niets van dit komt echt uit de lucht vallen. Wanneer we thuiskomen, ga ik maar lekker naar bed. Ik heb het echt ijskoud (ondanks dat de verwarming aan staat en ik 2 lagen kleren aan heb) en ben heel erg moe. Eenmaal op bed lig ik onder 3 dekbedden en m'n kleren en heb het nog koud. Gelukkig val ik snel in slaap en wanneer Sas me wakker maakt ben ik redelijk opgewarmd.

M'n keel wordt wel steeds slechter, maar ik ben wel lekker uitgerust. Na het eten kijken we een film: Invictus. Echt een hele goede film. Omdat ik vanmiddag flink heb geslapen ben ik nog klaarwakker wanneer Sas naar bed gaat. Ik kijk dus nog wat tv en rond een uur of 11 sms ik naar Esther om te kijken of ze kunnen skypen.

Gelukkig kan het, dus midden in de nacht (ver na m'n normale bedtijd) zit ik lekker met Es en de family te skypen. Echt heel leuk om ze weer in het 'echt' te zien, ik zie ook eindelijk Benyamin. Daniel is alweer flink gegroeid en zit lekker te ontbijten. Na een uur hangen we maar op, en spreken we af om weer snel te skypen. Ik blijf het geweldig vinden dat Skype bestaat. Zo lijken we toch nog dicht bij elkaar te wonen. Het is alleen even vogelen met het tijdsverschil :)