zondag 2 september 2012

Bridge to Brisbane 2012

by Carola

Vandaag is het dan zover: na maanden best wel hard trainen is het vandaag tijd om de 5km wedstrijd te gaan hardlopen! Ik ben best een beetje nerveus, ik wil nl zo graag de hele 5 kilometer hard lopen. De rit naar de startlijn verloopt niet zoals ik hard gepland, en net op tijd ben ik bij de startlijn. Er is zelfs geen tijd meer voor een bezoek aan het toilet! Maar goed, het is een mooie ochtend, een beetje fris, maar heerlijk zonnig. En wanneer het startsein wordt gegeven juicht iedereen, wat een heerlijke sfeer! Het begin gaat erg langzaam, vooral omdat ik langs alle wandelaars moet, wat een beetje irritant is. Maar goed, die irritatie houdt me op de been :) Na zo'n 2.5 kilometer gaan we onder de snelweg door en dan gelijk omhoog. Dat valt niet mee, maar ik houd vol. Wanneer ik dat heb gehad, ga ik me steeds beter voelen. En opeens zie ik dat we nog maar een kilometer hebben te gaan! Ik ben er bijna! Uiteindelijk kom ik helemaal blij en opgelucht na 32 minuten en 36 seconden over de finish. Ik ben zo trots op mezelf, en word zelfs een beetje emotioneel nadat ik de finish ben gepasseerd. Ik haal m'n t-shirt op (een herinnering aan vandaag) en m'n gratis krantje (de Bridge to Brisbane wordt door de grootste krant hier gesponsord), en dan ga ik weer naar huis. Ik vergeet helemaal dat ik ontbijt had besteld, zo blij ben ik :) Volgend jaar doe ik zeker weer mee, hopelijk kan ik dan de 5 kilometer onder de 30 minuten lopen. Hier m'n officiele tijd