zondag 30 september 2012

Footy finals

by Carola

Vrijdagavond kwamen we op het idee om de buren uit de nodigen voor het jaarlijkse hoogtepunt in de NRL: de finale! De buurman kon helaas niet, maar de buurvrouw wel samen met haar zoontje (10 jaar) en hun dochtertje (2 jaar) Gisteravond was ik al begonnen met de voorbereidingen: ik heb wat dips gemaakt (die het liefst zo lang mogelijk in de koelkast moesten staan), maar ik ben nog niet klaar. Nadat we weer thuis zijn gekomen van onze speurtocht naar de bank, ga ik nog wat maken: een zogenaamde spinach dip wat in een rond brood wordt geserveerd. Ik heb de recepten van de dips van m'n collega gekregen, en wanneer zij het maakt smaakt het altijd heerlijk en ze leken niet zo ingewikkeld, dus ik dacht dat ik het wel kon proberen. Voor de zekerheid hebben we ook nog olijven, chips en kaas in huis gehaald, zodat we in ieder geval iets te eten hebben tijdens de finale :) We zijn net op tijd klaar met het schoonmaken van het huis, wanneer de buurvrouw arriveert. Zij heeft ook nog wat nibbels en een lekkere fles wijn meegenomen, dus we zijn er klaar voor! Het is echt een hele gezellige middag/avond, en de wedstrijd is best goed. Het zoontje van Kellie (de buurvrouw) is net zo fanatiek als wij en weet er echt heel veel van, echt heel leuk! Harper, het buurmeisje, vermaakt zich ook met van alles en nog wat (duidelijk geen footy fan!). De spinachdip is een groot succes, en ik ben er zelf ook verbaasd over hoe lekker het smaakt. Dat is zeker voor herhaling vatbaar! Van de andere dips is er een die Sas en ik niet zo lekker vinden, maar dat is meer een persoonlijke smaak. Kortom een hele gezellige en geslaagde middag/avond! Dat moeten we vaker doen.