dinsdag 20 november 2012

Toch schade?

by Carola

Gisteravond vertelde Sas dat we een lekkere lekkage hebben in de slaapkamer. We hebben dus toch wat schade opgelopen tijdens het noodweer van zondag. Hij werd 's nachts wakker van een vreemd geluid, wat water bleek te zijn die via een downlight lekker naar binnen liep. De vloerbedekking was daar doorweekt, en hij heeft het gistermiddag met tig handdoeken droog weten te krijgen. Dus ik bel vanochtend maar met de verzekering. Daar heb je toch een verzekering voor. We hebben nog nooit eerder een claim ingediend, maar de vrouw die me helpt is heel geduldig en heel vriendelijk legt ze uit wat er nu gaat gebeuren. Vrij snel daarna word ik gebeld door een builder die voor de verzekeringsmaatschappij werkt. Hij kan vrijdag langskomen om de schade te inspecteren voor het rapport wat hij hierover moet schrijven wat nodig is voor de schadeclaim. Ik vraag gelijk verlof aan, en gelukkig is dat geen probleem. Een geluk bij een ongeluk: heb ik lekker een lang weekend! Heerlijk, heb er nu al zin in :) Verder wordt er ook geregeld dat het dak wordt afgedekt omdat er donderdag weer slecht weer is voorspeld. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg onder de indruk ben van de klantenservice, ondanks de slechte verhalen die je meestal hoort.