vrijdag 28 december 2012

Dagje duiken op Straddie

by Carola

Afgelopen maandag heb ik kunnen regelen dat we vandaag lekker een dagje uit kunnen naar North Stradbroke Island (Straddie). Er was nog plek op de car ferry en gelukkig kunnen we ook gaan duiken.

Het is heerlijk weer, echt perfect voor een dag naar Straddie. Eenmaal op het eiland zien we de verwoesting die de enorme bosbrand van een paar weken geleden heeft aangericht. Wat moet dat eng geweest zijn. Het blokkeerde de enige weg op het eiland, dus de mensen konden ook nergens heen. Maar tussen de zwartgeblakerde bomen zien we ook al weer wat groen, de natuur komt weer tot leven.

De duikcondities zijn geweldig vandaag. Ik heb het water zelden zo kalm gezien hier. De duiken zijn dan ook heerlijk. Het water is kalm, lekker warm en het zicht is heel erg goed. We zien zoveel: leopardsharks, manta rays, lionfish, een enorme rog die mij volledig verrast aangezien ik hem niet aan zag komen (probeerde een foto van iets anders te maken). Sas had hem al wel gezien, maar vond het veel te leuk om mijn reactie te zien :)

Altijd als ik hier ben verbaas ik me erover waarom we hier niet gewoon een keer een weekend naar toe gaan. Het is dicht bij Brisbane (45 minuten met de ferry) en het voelt alsof je totaal ergens anders bent. Heerlijk.

Nadat we alles hebben gespoeld en in de auto hebben geladen, nemen we afscheid en rijden we naar de lokale pub om nog even wat te eten. Onderweg mag Sas nog even blazen voor een alcoholtest (beetje vreemd om dat op de weg naar de pub te doen en niet aan de andere kant..). In de pub genieten we van een lekkere maaltijd en van het geweldige uitzicht.

Maar al veel te snel wordt het tijd om weer de ferry naar huis te pakken. Wat een heerlijke dag was dit, hopelijk komen we snel weer terug.