vrijdag 7 december 2012

Een weekendje op de boot - Part 1

by Carola

Vandaag is het eindelijk zover: vanavond zitten we op een boot voor een weekend duiken. Ik heb hier al zolang naar uitgekeken!

Maar helaas moet er eerst nog gewerkt worden. Ik heb al tijden geleden aangegeven dat ik echt uiterlijk om 16.00 uur weg moet, om de boot te halen. De boot ligt in Scarborough, wat buiten de spits ongeveer 40 minuten rijden is. Maar aangezien we lekker op vrijdagavond in de spits daar heen gaan, kan dat soms wel 2 uur duren.

Het is vreselijk druk, het gaat allemaal totaal niet zoals we gepland hadden. Het werk is dan ook niet af om 16.00 uur wat ik echt vreselijk vind. Dat betekent dat m'n collega's het nu moeten afmaken, en daar voel ik me altijd zo schuldig over. Ondanks dat ik er echt niets aan kan doen. Helemaal gestresst ga ik weg. Ik kan gelukkig snel een trein pakken, en voor ik het weet ben ik bij de duikshop. Sas loopt ook best redelijk gestresst rond, hij moet nl. dit weekend cursus geven op de boot. Ik duik met iemand anders, zie nog wel met wie. Maar goed, rond 16.45 uur kunnen we eindelijk vertrekken. Amelia, een collega van Sas van de duikshop, rijdt met ons mee.

Tijdens de rit naar Scarborough begin ik langzaam te ontspannen. Het helpt dat Amelia meerijdt, we praten aan een stuk door over iets wat we allemaal leuk vinden: duiken. Sas wordt er denk ik een beetje gestoord van :)

De rit verloopt verrassend soepel en om 17.30 uur zijn we al bij de boot. Nadat we alles aan boord hebben gezet en Sas en Amelia alles onder controle hebben, gaan we bij een Italiaans restaurant even wat te eten halen.

Na een uitgebreide safety briefing vertrekken we dan eindelijk en kan ons weekend beginnen! Ik heb inmiddels een buddy gevonden, een fervent fotograaf. Dat gaat een geweldig weekend worden!!