zaterdag 8 december 2012

Een weekendje op de boot - Part 2

by Carola

Na een hele onrustige nacht sta ik om 4.15 uur op. Maar het is het wel waard om vroeg op te staan. Het is al licht en we liggen voor Moreton Island, er zijn veel vervelendere plekken om wakker te worden.

Na een licht ontbijt begint de dag duiken. De rest van de dag bestaat uit duiken, eten, duiken, eten etc. We doen in totaal 5 duiken vandaag (incl. de nachtduik). En het zijn heerlijke duiken. Het water is al lekker opgewarmd, zo'n 25 graden, en ik kan heerlijk in m'n superflexible 3mm wetsuit duiken. M'n buddy, Tim, en ik nemen zoveel foto's. Er is zoveel te zien, vooral de kleine dingen waar we naar zoeken. Helaas merk ik te laat dat ik de batterij van de camera had moeten opladen, want tijdens de vierde duik houdt de camera het voor gezien. Maar goed, wel wat geleerd: moet gewoon de batterij na elke derde duik opladen.

Ik duik eigenlijk bijna altijd met Sas, en het is best vreemd om met een andere buddy te duiken. Maar ook wel heel goed voor me, want nu moet ik echt opletten waar we zijn (iets wat ik normaal nooit doe, omdat ik altijd op Sas vertrouw). Ik leer er veel van, en Tim is een heerlijke buddy. Het scheelt dat we allebei met een camera duiken.

Na de nachtduik is het tijd voor een heerlijke maaltijd, en om 21.30 uur houd ik het voor gezien. Morgen nog 3 heerlijke duiken voor de boeg, dus ik wil nu eindelijk wel even goed slapen.