zondag 9 december 2012

Een weekendje op de boot - Part 3

by Carola

Na een heerlijke nacht slapen - ik was zo moe dat ik als een blok in slaap viel, ben ik wel weer vroeg wakker, maar een half uurtje later dan gisteren: om 4.45 uur. Maar de ochtenden zijn zo mooi hier, dat je er niets van wilt missen.

Vandaag staan er behoorlijk diepe duiken op het programma, dus we moeten goed onze no-deco tijd in de gaten houden, zeker omdat we gisteren ook al 5 duiken hebben gedaan. De eerste duik is op een site die Gotham City wordt genoemd - al snap ik nog steeds niet waarom. Verder niet belangrijk, wat wel belangrijk is is dat de condities echt geweldig zijn vandaag: we hebben zeker 20-25 meter zicht, geen stroming en het water is heerlijk warm. Het schijnt dat het nogal kan spoken op deze site, dat de condities snel om kunnen slaan. Maar vandaag is het echt perfect!

De tweede duik is ook heerlijk. Ik geniet er echt van. Maar wanneer ik met moeite uit het water kom, gaat het mis. De inflatorslang schiet van m'n BCD af, waardoor het stuk waar het aan m'n BCD gemonteerd is kapot gaat. Dat is het einde van mijn BCD en het einde van m'n duiken dit weekend. Ik ben alleen maar blij dat het niet onder water is gebeurd! Maar wel balen, want nu mis ik de laatste duik. Maar ik het zeven echt heerlijke duiken gemaakt, en hopelijk zijn de foto's ook aardig gelukt. Kan niet wachten om ze op de computer te zien!

Terwijl de rest aan het duiken is, spoel ik m'n spullen en pak ik alles in. Eigenlijk best wel lekker, omdat het zo lekker rustig is aan boord. Kan rustig douchen en alles op m'n gemak doen. Ondanks m'n kapotte BCD hebben we een heerlijk weekend gehad, ook Sas ondanks dat hij moest lesgeven. Ik neem me voor om het eerste weekend van februari (m'n verjaardagsweekend weer te gaan). Dit bevalt me wel!