dinsdag 25 december 2012

Kerstontbijt bij de buren

by Carola

Het valt niet mee om ons bed uit te komen. Vooral Sas heeft het er moeilijk mee, ondanks dat hij gewend is om om 4.00 uur al op te staan. Met veel moeite krijg ik hem het bed uit, want we gaan vanochtend ontbijten bij de buren.

Uiteindelijk komen we rond 8.15 uur aan bij de buren. Het is echt een hele gezellige ochtend. Ze hebben heerlijke croissants gemaakt, en samen met champagne en heerlijk vers fruit smaakt het perfect, precies wat we nodig hebben. Ik heb ook nog cupcakes gemaakt, maar omdat ze niet uit de koelkast zijn geweest smaken ze niet zoals ik had gehoopt. We hadden ze uit de koelkast moeten laten, maar dan smelt de frosting (het is nl. best warm vandaag). Ach, volgende keer beter.

Rod, de buurman, had gisteravond nog even snel wat kerstliedjes gedownload die nu voor een heerlijk kerstsfeertje zorgen. Opeens horen we wat bekends, en ja hoor er blijken ook Nederlandse liedjes tussen te zitten: onder andere de klassieker 'Eenzame Kerst' van Andre Hazes. Zo zit je dan 's ochtends met een glas champagne met Andre Hazes op de achtergrond. Heb een beetje het gevoel alsof we in een kroeg zitten (krijg ik altijd als ik hem hoor). Geweldig!

Na een heerlijke ochtend houden we het de rest van de dag rustig. We kijken wat films en 's avonds eten we de restjes van de fondue. Zo hoort kerst te zijn :)