vrijdag 4 januari 2013

Dromen...

by Carola

Gisteren kwam de buurman (van het lege kavel naast ons) om het gras te maaien op z'n stuk land. We hadden elkaar al eerder ontmoet, en dus praten we even bij.

Hij vertelt dat als alles voorspoedig verloopt, ze eindelijk in februari/maart gaan beginnen met de bouw van hun huis. Ze willen heel graag voor juli verhuizen, aangezien ze op dit moment en huur en de hypotheek betalen. Dubbele lasten dus, een flinke kostenpost. Hij vertelt ook dat ze een zwembad heel dicht bij de grens van hun kavel willen installeren. Het komt zo dicht bij de schutting, dat de schutting vervangen moet worden door een muur van gasbetonblokken of iets dergelijks. Dat betekent dat we dus aan een kant een totaal andere schutting krijgen. Hij zegt dat zij de kosten gaan betalen en dat ze met ons gaan overleggen wat voor kleur render we willen.

Ik ben er in eerste instantie niet zo blij mee, maar ik moet zeggen dat ik er vandaag heel anders over denk. Tijdens het onkruid verwijderen in de achtertuin, krijg ik hierdoor wel een idee voor onze tuin. Op dit moment hebben we er alleen nog maar gras in liggen, we weten nl. nog niet zo goed wat we willen. Maar door even met de buurman te praten, begin ik er even over na te denken.

We zouden heel graag een zwembad willen, en volgens mij moet er meer dan genoeg ruimte zijn om dat aan een kant van onze tuin te doen. De andere helft (aan de kant waar de 'betonnen' schutting komt) kan gebruikt worden voor een mooie shed - voor het openhaard hout en het tuingereedschap) en de veggie patches. Dat gedeelte zie je nl niet als je in de tuin loopt.

Hier een schets van wat ik in gedachte heb. Geen idee of dit ook echt mogelijk gaat zijn. Daarvoor zouden we eerst iemand moeten laten langskomen voor het zwembad - we hebben nl. geen idee van de regels rond de installatie van een zwembad. Verder hebben we ook geen idee van de kosten, alleen dat een hoop geld gaat kosten. Maar dromen kan toch geen kwaad? Je moet ergens beginnen. We hebben ook geen haast, we zijn niet van plan om hier weg te gaan.