zondag 25 augustus 2013

Fight for the Reef Rally

by Carola

Het is weer een fantastisch mooie dag in Brisbane: zonnetje, strakblauwe lucht

Sas is al weer vroeg onderweg, hij gaat vandaag heerlijk duiken. Het is wel werk, maar toch met dit weer is dat wel uit te houden lijkt me.

Ik ga vandaag naar de stad. Iets wat ik normaal nooit doe in the weekend, heb nl. altijd het idee dat ik aan het werk ben als ik in de stad ben.

Maar vanochtend ga ik eerst met Claire brunchen. Ze is voor een weekend overgekomen vanuit Sydney, dus kunnen we even bijpraten. Na een lekkere brunch gaan we naar Queen's Park waar een protestactie wordt gehouden.

Het hele park staat vol met mensen die protesteren tegen de plannen van de regering om nog veel meer havens te openen voor de kolenexport en veel meer kolenschepen door het Great Barrier Reef te laten varen. De actiegroep heet Fight for the Reef. Klik hier voor meer informatie.

Het is een heel kleurrijk protest, veel mensen hebben zich uitgedost als Nemo en er hangt een gemoedelijke sfeer. Er worden wat speeches gehouden, best wel interessant. Claire en ik kopen een Fight for the Reef t-shirt, ten eerste omdat ze er leuk uitzien en ten tweede om hun acties te sponsoren.

's Middags doe ik even de rest van de was en kijk ik even hoe het met de groententuin is. De komkommers hebben hun langste tijd wel gehad, maar de rest doet het nog prima.

Daarna pas ik even de outfit die ik woensdag avond ga dragen. Woensdag hebben we op het werk een cocktail party om de opening van ons nieuwe pand te vieren. We zitten er al een paar maanden in, maar door al het andere werk hebben we gewoon nog niet eerder de tijd gehad om het te vieren.

Sas is pas laat thuis. Maar hij heeft een geweldige dag gehad, ondanks dat dit altijd lange dagen zijn (hij was om 5 uur bij de duikshop en was pas rond 20.30 uur thuis). Ze hadden mooie, kalme condities en ze konden zelfs de walvissen horen zingen tijdens het duiken. Dat maakt het duiken in de winter nou zo mooi. Nu had ik toch wel graag meegewild! Hopelijk kunnen Sas en ik binnenkort weer eens samen duiken.