maandag 26 augustus 2013

Vegie Patches

by Carola

Begin van dit jaar zijn we begonnen met het aanleggen van onze vegie patches. Sas heeft 2 ontzettend mooie bakken gemaakt, die we begin mei hebben gevuld met tomaten, paprika, sla, ui, Lebanese cucumber, silverbeet, broccoli en worteltjes. Al snel begon het allemaal als een gek te groeien, zo erg zelfs dat we de tomaten planten regelmatig hebben moeten snoeien, omdat ze veel groter warden dan we hadden verwacht. Beginners foutje :)

Het verbaast me hoe leuk ik het vind om dat te doen. Omdat het hier al vroeg donker is, kan ik het eigenlijk alleen maar in het weekend bekijken. Maar elke week was ik verbaasd dat het a) nog in leven was (sta nl. niet echt bekend om m'n groene vingers :), en b) hoe hard het groeit. Elk weekend voed ik de plantjes, en ze krijgen regelmatig water.

Inmiddels hebben we al heerlijk gegeten uit onze tuin. De sla is nu helemaal op, die moeten we gaan vervangen maar we hebben er lang van kunnen genieten. Zelfs onze buren hebben wat geleend. De broccoli was ook heerlijk, het smaakt allemaal zoveel beter uit eigen tuin! Nu beginnen de paprika's ook lekker te groeien en de silverbeet houdt maar niet op.

Een paar weken geleden hebben we ook wat fruitboompjes geplant, hopelijk wordt dat net zo'n success. We hebben 2 limoen boompjes, 2 citroen, 2 mandarijn en 2 sinaasappelboompjes geplant bij de schutting. Dat zou over een paar jaar dan een mooie natuurlijke schutting moeten worden.

Hier wat foto's van de afgelopen 3,5 maanden: