vrijdag 29 november 2013

Raja Ampat (Indonesie) - dag 2

by Sascha

Om 6 uur maakt Sas me wakker - we zijn een uur eerder dan gepland op de duiksite, dus tijd om op te staan.

De eerste duik is heerlijk, water is 29 graden. Wat een heerlijke manier om wakker te worden. De 2 andere duiken zijn hetzelfde, met als hoogtepunt onze eerste pigmy zeepaardjes. Wat zijn die klein zeg! 
Verder oefen ik tijdens de duiken met de manuele settings op de camera - iso waarde en f-stops. Het maakt wel een verschil maar ik moet er nog wel flink mee oefenen. Gelukkig zijn we hier nog wel even. 

's Avonds staat de eerste nachtduik gepland. Ik neem voor het eerst de camera mee. Het is echt gepriegel want ik heb ook m'n lampje nodig om te kunnen focussen. Maar ok heb toch een paar foto's kunnen nemen.

Na de nachtduik staat er weer een heerlijke maaltijd te wachten. Wat is het toch een luxe om op deze boot te zitten! 

We gaan weer op tijd naar bed, want morgen gaat de wekker weer om 5.45 uur!