dinsdag 24 december 2013

Merry Christmas!

by Carola

Voordat we vanavond de traditionele kerstmaaltijd kunnen eten (fondue), willen we eerst nog het een en ander gedaan hebben: zo moet het huis echt even schoongemaakt worden, en moeten we nog wat last minute boodschappen halen. Ik ga de boodschappen halen, terwijl Sas ondertussen het huis schoonmaakt.

Het is zoals verwacht lekker druk in het winkelcentrum. Op deze dag is het altijd een drama om een parkeerplek te vinden, want iedereen is druk bezig met boodschappen doen voor de kerst. Gelukkig hebben wij maar een paar dingetjes nodig, en ik vind het eigenlijk wel grappig om op deze dag naar de supermarkt te gaan. Iedereen is zo gestresst, en loopt met overvolle karretjes op zoek naar de meest exotische dingen waar ze nog nooit mee gekookt hebben. En dat omdat het Kerstmis is..

Nadat ik thuis kom, ga ik beginnen met het eten voor te bereiden. Wij eten altijd fondue, een traditie bij ons thuis. Ondanks dat we nu maar met z'n 2-en zijn, vinden we het toch wel leuk om te doen. Daarna ga ik de kerstboom opzetten (nog net op tijd, ik weet het...). Wanneer dat klaar is, leggen we de cadeautjes er onder. Dat is eigenlijk ook de enige reden waarom we de kerstboom opzetten.

Maar alles is klaar voordat we lekker gaan eten. Ik word altijd een beetje sentimenteel op deze avond, ik mis m'n ouders en Es altijd heel erg. Het was nl. altijd heel erg leuk thuis, maar ik weet ook wel dat dat nooit meer terugkomt. Gelukkig heb ik nog de herinneringen.

Na het eten skype ik even met ma, en dan pakken we de cadeautjes uit. Toch wel leuk, ondanks dat onze familie er niet bij is.

Vanuit het warme Brisbane willen we jullie allemaal hele fijne Kerstdagen toewensen en een heel gelukkig 2014!