vrijdag 24 januari 2014

Drukke dag voor Sas

by Carola

Sas heeft vandaag weer z'n vaste vrije dag en hij heeft het druk: de 2 extra zonnepanelen worden geinstalleerd, Metricon komt langs om te kijken naar de lekkage in onze slaapkamer en er komt iemand langs om een offerte te maken voor een houten deck.

We hadden de dag heel goed gepland: de zonnepanelen zouden als eerst geplaatst worden tussen 7.30-8.30 uur, dan zou Metricon rond een uur of 10 komen en het bedrijf voor het deck zou rond een uur of 12 komen. Maar zoals gewoonlijk gaat alles niet zoals gepland: uiteindelijk komen ze allemaal tegelijk rond een uur of 10.

Maar alles is wel gedaan wanneer ik thuiskom. We hebben nu een 3kW systeem op het dak, zodat we nog meer electriciteit van de zon kunnen genereren. Metricon heeft (hopelijk) het dak van onze slaapkamer gemaakt, en we hebben er weer een offerte er bij.

Het deck willen we aan de achterkant en zijkant van het huis hebben, en ook een stuk bij de voordeur. We wisten al wel dat het een hoop geld gaat kosten, maar we willen toch wat offertes om te kijken hoeveel het precies gaat kosten. Tot nu toe hebben we er twee, die aardig verschillen: van $18,000 tot bijna $24,000. We willen nog een paar offertes, kijken wat die zeggen.

Ik heb vandaag ook nog even met de leverancier van het gras gebeld: hij zou eigenlijk vorige week komen, maar is nog steeds niet geweest. Hij verzekert me dat hij aanstaande dinsdag komt. Ook had ik een issue met de rekening van het gras wat hij al had gedaan, maar dat hebben we ook op kunnen lossen. Ik ben benieuwd of hij dinsdag komt. Ik hoop het wel, dan is de voortuin helemaal af.