maandag 20 januari 2014

Eindelijk weer eens op de fiets gestapt

by Carola

Sas heeft deze week late dienst, wat betekent dat we rond dezelfde tijd beginnen en stoppen met werken. Dus dat betekent dat we samen naar het werk kunnen gaan. En omdat hij altijd een stuk fietst, haal ik m'n fiets onder het stof vandaan.

Het is heerlijk weer, een beetje warm, dus besluit Sas dat het wel een goed idee is om vanaf Fig Tree Pocket te fietsen naar de stad. Dat is zo'n 12 kilometer, en het mooie is dat het grotendeels op een fietspad is.

Ik kan merken dat ik al maanden niet meer heb gefietst. Het valt niet mee, terwijl Sas het zo makkelijk laat lijken. Erg confronterend. Maar eenmaal op het werk voel ik het verschil: ik heb zoveel energie, iets wat ik nooit heb als ik met de bus ga.

De rit 's avonds terug is iets lastiger. Het voelt alsof het veel meer bergop gaat. Maar eenmaal in de auto voor het laatste stuk naar huis, voel ik me goed. Heel moe, maar anders moe dan wanneer ik met het openbaar vervoer ga. Ik wilde dat ik dit elke week kon doen, maar helaas kunnen Sas en ik niet elke week om dezelfde tijd beginnen.

Morgen weer een nieuwe dag op de fiets!