donderdag 23 januari 2014

Het regent!

by Carola

Na weken van hele hoge temperaturen en zon, is de regen eindelijk gearriveerd. En hoe!

Vanochtend waren Sas en ik niet zo heel gemotiveerd om de 12km te fietsen, dus rijden we door naar Toowong om vandaaruit naar het werk te gaan. Dat is zo'n 5,5km en een heerlijk stuk langs de rivier.

Het regent een klein beetje als we op de fiets stappen, maar het houdt al snel weer op. In de loop van de dag begint het pas goed te regenen. En op de radar zien we ook dat Moggill ook eindelijk wat regen krijgt. Dat werd wel tijd. Er zijn al wel een paar flinke onweersbuien geweest, maar op de een of andere manier komen die nooit naar Moggill.

Wanneer het tijd is om naar huis te gaan, komt de regen nog steeds met bakken uit de hemel. En we zijn heel blij dat we vanochtend besloten hebben om de korte rit te doen. Wanneer ik uit de parkeergarage fiets ben ik voor ik het weet helemaal doorweekt. Er is geen droog plekje meer op m'n lichaam. Maar het is eigenlijk wel lekker. De regen is best lekker warm, en er staat geen wind. Het is een lekker verfrissend ritje.

Eenmaal in de auto horen we dat delen van Moggill Road (waar m'n bus rijdt) onder water staat. Ik ben zo blij dat ik niet met de bus ben gegaan, ik denk echt dat ik dan een paar uur onderweg zou zijn geweest. En dat is niet fijn in een stampvolle bus met allemaal doorweekte mensen.

We zijn uiteindelijk maar 10 minuutjes later thuis dan normaal, want het was natuurlijk overal ontzettend druk.

Op het nieuws horen we dat Moggill de meeste regen van Brisbane heeft gehad: 151mm! Dat verklaart waarom de watertank overloopt - die was vanochtend toen we weggingen nog leeg. Het gras en de plantjes zullen dat wel heel erg fijn vinden.