zondag 12 januari 2014

Weer wat dingen van de lijst afgestreept

by Carola

Het lijstje dat we hadden gemaakt rond de kerst met wat we nog rond het huis moeten doen, begint al een wat kleiner te worden. Sas heeft de hal een enorme makeover gegeven en we hebben nieuw gras in de voortuin!

Sas had vrijdag z'n vaste vrije dag en hij heeft niet stil gezeten. Wanneer ik thuiskom, hebben we nieuw gras in de voortuin! We hebben hiervoor de restjes gebruikt van het gras wat afgelopen woensdag bij de buurman en bij ons voor onze voortuin is gelegd. Helaas is het net niet genoeg - we komen zo'n 8-10m2 tekort. Maar ik heb dat al besteld en het zou komende week moeten komen.

Verder had Sas van de week al het behang voor de hal gehaald. En gisteren heeft hij heel hard gewerkt - met een heel mooi resultaat: we hebben een gloednieuwe hal! Nu nog een mooie sidetable met een lampje, een bakje voor de sleutels en een plantje, en het is helemaal af.

Vanochtend ben ik dus maar even naar de IKEA gereden. We hadden online wel mooie sidetables gezien, die echt heel duur waren. Maar bij de IKEA vonden we er een die best mooi is en redelijk geprijsd. Ik ben al zolang niet meer bij de IKEA geweest, dat ik lekker even de tijd neem en rondkijk. Ze hebben zoveel leuke dingen! Ik maak maar overal foto's van wat ik leuk vind voor als we weer wat budget hebben.

Nadat ik daar de sidetable heb opgehaald, rijd ik door naar Masters. Daar haal ik wat schroeven voor de waslijn in onze laundry. Die was nl. naar beneden gekomen, de schroef die we hadden gebruikt was niet helemaal goed. Verder haal ik wat stakes en lint wat we om het gras heen gaan zetten, zodat niemand er overheen loopt/rijdt.

Eenmaal thuis zet ik de stakes in de grond, en zet het stuk waar net ons mooie nieuwe gras ligt af. Sas zet de sidetable in elkaar, en de hal is weer een stukje verder klaar. Nu alleen nog een mooi plantje en een leuk bakje voor de sleutels.