maandag 3 februari 2014

Vrije dag

by Carola

Ik heb vandaag lekker nog vrij, heerlijk zo'n weekend van 3 dagen!

Een van de eerste dingen die ik vandaag wil doen is de voordeur van een tweede laag verf voorzien. Wanneer dat klaar is, moet ik toch echt de badkamer schoonmaken. Maar met wat heerlijke jaren 80 muziek gaat dat sneller dan ik had verwacht.

Wanneer ik 's middags even ons budget bijwerk, wordt er geklopt. Het is een technician van Telstra. Hij is op zoek naar de telefoonbox die volgens hem onder ons mooie nieuwe gras moet liggen. Hij begint al te poken, maar ik zeg dat ik even op zoek ga naar de bouwplannen. Ik bel ook Sas op, die gelukkig een redelijke foto opstuurt waarop te zien is dat het niet in onze tuin ligt maar in de tuin van de buren. Het eerste gat wat hij graaft levert niets op. Onder toeziend oog van de buurvrouw legt hij het gras er weer netjes in. Ondertussen is ook een collega op komen draven met een metaaldetector. Samen vinden ze het. De buurman is denk ik niet heel blij hiermee, z'n mooie gras gaat eraan. Ik denk dat hij een hartig woordje met de builder gaat voeren, die de box onder een dikke laag aarde heeft verstopt.

Ik email ondertussen het bedrijf wat 2 jaar geleden onze rolgordijnen heeft geinstalleerd. We hebben nl. besloten dat we volgend jaar het deck gaan doen, en dit jaar onder andere eindelijk wat rolgordijnen in onze woonkamer, study en 2e slaapkamer gaan installeren. Zeker nu we ook buren aan de study kant hebben, is het wel nodig. Tot mijn verbazing word ik binnen 10 minuten al door hun teruggebeld. Ze gaat navragen of de fabrikant die stof nog heeft en stuurt dan een nieuwe offerte op. Wat een service! Een klein uurtje later word ik gebeld: de stof is nog beschikbaar, dus dat is geen probleem. Wel komt er komt vrijdag een vertegenwoordiger langs om alles opnieuw te meten, want ze konden de offerte van 2 jaar geleden niet meer vinden. Geen probleem, het kan denk ik toch geen kwaad om het opnieuw te meten.

Ondertussen heeft Telstra een tweede gat gegraven en de telefoonbox gevonden. Het ligt net niet onder de driveway van de buren. Gelukkig maar. Alleen moet de buurman wel zijn irrigatiesysteem verplaatsen, want die ligt net over de box. Aangezien het de central box van de straat is moet deze altijd makkelijk toegankelijk zijn. Dat betekent dat de box verhoogd moet worden en dat kan pas wanneer het irrigatiesysteem verplaatst is.